torsdag 18 juni 2009

Bröllopskort































Material: Kuvert och kort inköpt på Gallerix, ville ha lite äkta vara och inte gammalt från förråden (eftersom det inte passade). Bården på kortets vänstra sida är en bit tapet, övriga detaljer är inköpta hos en pysselaffär. Har fäst det med dubbelhäftande tejp.

Tanken var att försöka påminna en aning om inbjudningskortens stil, något slags medeltida Sagan om ringen-stuk. Vet inte om det lyckades, men färgerna var ganska överensstämmande i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jättefina. Jag tycker också det är roligare med hemmagjorda kort men jag har aldrig tid. Jag har däremot kompisar som har tid över så jag har några fina hemmagjorda kort som pryder väggarna här hemma.

    Tror alla blir jätteglada av att få dem skickade till sig.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ja, hemmagjorda kort är det något speciellt med tycker jag. Man vet att personen som har gjort det har tagit tid och energi för att få det bra!

    SvaraRadera